Wellbeing učiteľov - wellbeing žiakov
Spokojný učiteľ môže mať veľký vplyv na svojich žiakov, nielen z hľadiska akademických výsledkov, ale aj z hľadiska celkového blahobytu/well-beingu a emocionálneho pohodlia žiakov.
Tu je niekoľko spôsobov, ako spokojný učiteľ môže preniesť svoje osobné úspechy a well-being
na svojich žiakov:
Pozitívna učiteľská atmosféra: Spokojný učiteľ môže vytvoriť pozitívnu a podporujúcu atmosféru
v triede. Táto atmosféra môže prispieť k lepšiemu well-being žiakov a pomôcť im cítiť sa bezpečnejšie
a viac zapojene do priebehu a tvorby vyučovania.Vzor v osobnom rozvoji: Učitelia, ktorí sa starajú o svoj vlastný osobný rozvoj a spokojnosť, môžu byť vzorom pre žiakov. Týmto spôsobom ich môžu inšpirovať, aby si stanovili vlastné ciele a usilovali sa
o vlastný well-being a dosiahnutie vlastných cieľov.Emocionálna inteligencia: Spokojní učitelia často majú lepšie rozvinutú emocionálnu inteligenciu,
čo znamená, že lepšie rozumejú emocionálnym potrebám svojich žiakov. Tým môžu byť lepšie schopní podporovať emocionálny vývoj žiakov a pomáhať im riešiť emocionálne výzvy.Lepšie vzdelávacie metódy: Spokojní učitelia majú tendenciu byť kreatívnejší a flexibilnejší vo svojich vzdelávacích prístupoch. Majú chuť sa rozvíjať, sú motivovaní prinášať do vzdelávania nové metódy.
To môže viesť k lepším vzdelávacím výsledkom a zážitkom pre žiakov.Prenos pozitívneho postoja do učebne: Učitelia môžu prenášať svoj pozitívny postoj k učeniu a rastu na svojich žiakov. Tým ich môžu inšpirovať k väčšiemu úsiliu a snahe a k dosahovaniu lepších akademických výsledkov.
Podpora osobného rastu: Spokojní učitelia často podporujú osobný rast a potrebu sebarealizácie svojich žiakov. Pomáhajú im objavovať svoje záujmy, mäkké i tvrdé zručnosti či vášne a budovať sebaúctu.
~ Veronika